O nas:
Maxcom jest wiodącym europejskim dostawcą produktów telekomunikacyjnych – tradycyjnych aparatów telefonicznych dedykowanych wyspecjalizowanym grupom odbiorców – zwłaszcza Seniorom. Spółka dynamicznie rozwija inne, synergiczne względem podstawowego biznesu, linie biznesowe wpisujące się trendy elektromobilności, prowadzenia zdrowego stylu życia oraz podniesienia komfortu życia seniorów.
Solidne i wewnętrzne zasoby R&D i wypracowane od 2000 roku know how, doświadczenie i wiedza pozwalają firmie efektywnie reagować na zmieniające się potrzeby rynku. Nowatorskie rozwiązania, zaawansowane funkcje i technologie oraz nowoczesny design pozwalają wyróżniać się produktom Maxcom na tle rynku UE.
Maxcom S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie od 2017 roku.
Kluczoweprzewagi konkurencyjne:
Maxcom oferuje szereg praktycznych, a jednocześnie innowacyjnych rozwiązań wpisujących się w zmieniające potrzeby społeczne i rynkowe, wynikające m.in. ze starzenia się społeczeństwa, rozwoju elektromobilności i zdrowego stylu życia. W podstawowym obszarze telefonów klasycznych w linii dedykowanej Seniorom, do nowatorskich funkcjonalności należą m.in. powiadomienia S.O.S., ładowarka biurowa, uproszczony interfejs i wybrane cechy urządzeń, jak większy rozmiar klawiszy i wyświetlanych treści, bądź dźwięk o wyższej głośności. Jednocześnie Maxcom oferuje najnowocześniejsze smartfony, zawierające najnowsze aplikacje i funkcjonalności jak nawigacja, ale z ukierunkowaniem na prostotę i przejrzystość obsługi. Maxcom specjalizuje się także w oferowaniu telefonów o podwyższonych cechach użytkowych (np. wodoodporność) dla uprawiających sporty ekstremalne czy określonych grup zawodowych (np. górnicy, rolnicy itd.). Wszystkie urządzenia oferowane na rynku europejskim posiadają certyfikaty zgodności, dopuszczające je do użytku w Polsce i w UE.
Poza urządzeniami telefonicznymi, spółka proponuje Klientom produkty pozwalające monitorować stan zdrowia (jak opaski i smartwatche), jak też prowadzi sprzedaż elektrycznych hulajnog, planując z początkiem 2020 roku rozpocząć oferowanie także innowacyjnych napędów elektrycznych do rowerów.
Własne zasoby badawczo-rozwojowe:
Dzięki wewnętrznemu działowi badań i rozwoju zlokalizowanemu w siedzibie firmy w Tychach, Maxcom jest w stanie efektywnie reagować na zmieniające się potrzeby Klientów i wprowadzać na rynek nowe atrakcyjne modele telefonów. Wybrane zadania działu B+R:
Silne marki własne:
Maxcom buduje swoją pozycję rynkową poprzez rozwój marek własnych, pozwalających na tworzenie brandu spółki oraz bliższych relacji z Klientami.
W obszarze telefonów klasycznych:
W obszarze pozostałych produktów:
Spółka jest także wyłącznym dystrybutorem marki Meizu w Polsce. Meizu Telecom Company Limited jest jednym z największych producentów nowoczesnych smartfonów na świecie, sprzedającym ok 20 milionów telefonów rocznie. Dzięki współpracy z Meizu, Maxcom kieruje swoją ofertę do wszystkich grup wiekowych.
Inwestycje w nowych obszarach:
Realizując strategię rozwoju opartą na oferowaniu Klientom kolejnych dedykowanych rozwiązań, Maxcom w maju 2019 roku zainwestował w litewską spółkę Rubbee, zajmującą się rozwojem i produkcją innowacyjnych elektrycznych napędów do rowerów. Dzięki urządzeniu, każdy klasyczny rower zyska niezależny i ekologiczny napęd, a mechanizm pozwoli na powtórny powrót do podstawowej funkcji i demontaż urządzenia. Umowa inwestycyjna obejmuje nabycie 80 udziałów w firmie Rubbee (stanowiących 20,15% w podwyższonym kapitale), a wartość transakcji wyniosła 280 tys. EUR.
Z kolei w 2018 roku Maxcom został wspólnikiem w Grupie Comtel działającej w branży RTV i AGD. Wartość transakcji wyniosła ponad 2,4 mln zł. Dzięki akwizycji Maxcom poszerzył kanały dystrybucji swoich produktów jak również rozszerzył asortyment na nowe kategorie elektroniki użytkowej. Comtel jest jedynym dystrybutorem na Polskę hiszpańskiej marki LAUSON, a także marek TREVI, G3Ferrari i Girmi. Od 2011 roku firma wprowadza na rynek produkty we własnej marce N’oveen.
Maxcom prowadzi sprzedaż przede wszystkim do odbiorców biznesowych w 30 krajach świata Zdywersyfikowane kanały dystrybucji obejmują:
Dodatkowo Maxcom realizuje sprzedaż bezpośrednią do klientów końcowych poprzez własny sklep internetowy oraz inne kanały dotarcia w obszarze e-commerce.
Tabela z przykładami odbiorców – ok
POLSKA | ZAGRANICA | |
Operatorzy telekomunikacyjni | Orange, Plus, T-Mobile, Play | Telemach, Telekom Slovenije, Telenor, Bazile Telecom, T-Mobile, Orange, o2, Velcom |
Główne sieci handlowe | Auchan, Selgros, Carrefour, Kaufland, Tesco, RTV Euro AGD, Neonet, MediaMarket, Saturn, Partner AGD-RTV, Media Ekspert | NAY, Tesco, Electro World, Prisma, Senukai |
Wybrani dealerzy i agenci sprzedaży | AB SA, ABC Data | Ingram Micro, Komsa |
Maxcom oferuje urządzenia w 4 liniach produktowych: comfort, classic, strong oraz smart.