Maxcom

O nas:

Maxcom  jest wiodącym europejskim dostawcą produktów telekomunikacyjnych – tradycyjnych aparatów telefonicznych dedykowanych wyspecjalizowanym grupom odbiorców – zwłaszcza Seniorom. Spółka dynamicznie rozwija inne, synergiczne względem podstawowego biznesu, linie biznesowe wpisujące się trendy elektromobilności, prowadzenia zdrowego stylu życia oraz podniesienia komfortu życia seniorów.

Solidne i wewnętrzne zasoby R&D i wypracowane od 2000 roku know how, doświadczenie i wiedza pozwalają firmie efektywnie reagować na zmieniające się potrzeby rynku. Nowatorskie rozwiązania, zaawansowane funkcje i technologie oraz nowoczesny design pozwalają wyróżniać się produktom Maxcom na tle rynku UE.

Maxcom S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie od 2017 roku.

 

Kluczoweprzewagi konkurencyjne:

  • Strategiczna pozycja rynkowa: 40-procentowy udział w polskim rynku telefonów klasycznych, wiodący podmiot w rejonie krajów CEE,
  • Rozwój w oparciu o marki własne (Maxcom, Maxton, FitGO, ACC+),
  • Własny dział badawczo-rozwojowy (m.in. tworzenie specyfikacji urządzeń i makiet, współtworzenie i testowanie prototypów i oprogramowania) oraz laboratorium i serwis,
  • Zdywersyfikowane kanały dystrybucji w Polsce i zagranicą (operatorzy, sieci handlowe, agenci),
  • Szerokie portfolio telefonów (klasycznych, smartfonów i wzmocnionych) oraz produktów wpisujących się w postępujące trendy (starzenie się społeczeństwa, zdrowy styl zycia, elektromobilność),
  • Przemyślany model ekspansji zagranicznej: w krajach rozwiniętych (UE) – stawianie na specjalizację (telefony dla seniorów i określonych grup zawodowych o specjalnych właściwościach wytrzymałościowych); w krajach rozwijających się (np. Afryka) – nacisk na efekty skali i efektywne połączenie atrakcyjnej ceny z wysoką jakością,
  • Inwestycje w nowe, rozszerzające ofertę obszary – innowacyjne napędy dla rowerów (spółka Rubbee), sprzęt AGD RTV dedykowany grupom docelowym nabywającym urządzenia telekomunikacyjne (spółka Comtel),
  • Solidne doświadczenie (obecność na rynku od 2000 roku) i zespół profesjonalistów z unikatowym know how, unikatowy track record (Maxcom pierwszym podmiotem w Polsce oferującym telefony dla Seniorów w latach 2009/2010),
  • Atrakcyjna polityka dywidendowa.

 

Maxcom oferuje szereg praktycznych, a jednocześnie innowacyjnych rozwiązań wpisujących się w zmieniające potrzeby społeczne i rynkowe, wynikające m.in. ze starzenia się społeczeństwa, rozwoju elektromobilności i zdrowego stylu życia. W podstawowym obszarze telefonów klasycznych w linii dedykowanej Seniorom, do nowatorskich funkcjonalności należą m.in. powiadomienia S.O.S., ładowarka biurowa, uproszczony interfejs i wybrane cechy urządzeń, jak większy rozmiar klawiszy i wyświetlanych treści, bądź dźwięk o wyższej głośności. Jednocześnie Maxcom oferuje najnowocześniejsze smartfony, zawierające najnowsze aplikacje i funkcjonalności jak nawigacja, ale z ukierunkowaniem na prostotę i przejrzystość obsługi. Maxcom specjalizuje się także w oferowaniu telefonów o podwyższonych cechach użytkowych (np. wodoodporność) dla uprawiających sporty ekstremalne czy określonych grup zawodowych (np. górnicy, rolnicy itd.). Wszystkie urządzenia oferowane na rynku europejskim posiadają certyfikaty zgodności, dopuszczające je do użytku w Polsce i w UE.

Poza urządzeniami telefonicznymi, spółka proponuje Klientom produkty pozwalające monitorować stan zdrowia (jak opaski i smartwatche), jak też prowadzi sprzedaż elektrycznych hulajnog, planując z początkiem 2020 roku rozpocząć oferowanie także innowacyjnych napędów elektrycznych do rowerów.

 

Własne zasoby badawczo-rozwojowe:

Dzięki wewnętrznemu działowi badań i rozwoju zlokalizowanemu w siedzibie firmy w Tychach, Maxcom jest w stanie efektywnie reagować na zmieniające się potrzeby Klientów i wprowadzać na rynek nowe atrakcyjne modele telefonów. Wybrane zadania działu B+R:

  • Tworzenie specyfikacji urządzeń,
  • Tworzenie makiet,
  • Współtworzenie prototypów i ich testowanie,
  • Dostosowanie i testowanie oprogramowania,
  • Badania laboratoryjne,
  • Audyty przedprodukcyjne i produkcyjne.

 

 

Silne marki własne:

Maxcom buduje swoją pozycję rynkową poprzez rozwój marek własnych, pozwalających na tworzenie brandu spółki oraz bliższych relacji z Klientami.

 

W obszarze telefonów klasycznych:

  • Marka Maxcom:
    • Klasyczne telefony klawiaturowe (Linia Produktowa Classic),
    • Telefony dla seniorów – klasyczne / smartfony (Linia Produktowa Comfort / Smart),
    • Telefony wzmocnione (Linia Produktowa Strong).

 

W obszarze pozostałych produktów:

  • FitGo – wysokiej jakości akcesoriów sportowych (smartwatche, smartbandy oraz hulajnogi elektryczne),
  • Maxton – głośniki bezprzewodowe gwarantujące wysoką jakość dźwięku,
  • ACC+ – akcesoria do telefonów komórkowych, wyróżniające się idealnym stosunkiem jakości do ceny.

 

Spółka jest także wyłącznym dystrybutorem marki Meizu w Polsce. Meizu Telecom Company Limited jest jednym z największych producentów nowoczesnych smartfonów na świecie, sprzedającym ok 20 milionów telefonów rocznie. Dzięki współpracy z Meizu, Maxcom kieruje swoją ofertę do wszystkich grup wiekowych.

 

Inwestycje w nowych obszarach:

Realizując strategię rozwoju opartą na oferowaniu Klientom kolejnych dedykowanych rozwiązań, Maxcom w maju 2019 roku zainwestował w litewską spółkę Rubbee, zajmującą się rozwojem i produkcją innowacyjnych elektrycznych napędów do rowerów. Dzięki urządzeniu, każdy klasyczny rower zyska niezależny i ekologiczny napęd, a mechanizm pozwoli na powtórny powrót do podstawowej funkcji i demontaż urządzenia. Umowa inwestycyjna obejmuje nabycie 80 udziałów w firmie Rubbee (stanowiących 20,15% w podwyższonym kapitale), a wartość transakcji wyniosła 280 tys. EUR.

Z kolei w 2018 roku Maxcom został wspólnikiem w Grupie Comtel działającej w branży RTV i AGD. Wartość transakcji wyniosła ponad 2,4 mln zł. Dzięki akwizycji Maxcom poszerzył kanały dystrybucji swoich produktów jak również rozszerzył asortyment na nowe kategorie elektroniki użytkowej. Comtel jest jedynym dystrybutorem na Polskę hiszpańskiej marki LAUSON, a także marek TREVI, G3Ferrari i Girmi. Od 2011 roku firma wprowadza na rynek produkty we własnej marce N’oveen.

Zdywersyfikowany kanał dystrybucji i sprzedaży

Maxcom prowadzi sprzedaż przede wszystkim do odbiorców biznesowych w 30 krajach świata Zdywersyfikowane kanały dystrybucji obejmują:

  • operatorów telekomunikacyjnych – m.in. czterech głównych operatorów komórkowych w Polsce oraz kilkunastu wiodących operatorów za granicą,
  • sieci handlowe – w tym elektromarkety i markety wielobranżowe w Polsce i za granicą,
  • dealerów i agentów sprzedaży w Polsce i za granicą.

Dodatkowo Maxcom realizuje sprzedaż bezpośrednią do klientów końcowych poprzez własny sklep internetowy oraz inne kanały dotarcia w obszarze e-commerce.

Tabela z przykładami odbiorców – ok

  POLSKA ZAGRANICA
Operatorzy telekomunikacyjni Orange, Plus, T-Mobile, Play Telemach, Telekom Slovenije, Telenor, Bazile Telecom, T-Mobile, Orange, o2, Velcom
Główne sieci handlowe Auchan, Selgros, Carrefour, Kaufland, Tesco, RTV Euro AGD, Neonet, MediaMarket, Saturn, Partner AGD-RTV, Media Ekspert NAY, Tesco, Electro World, Prisma, Senukai
Wybrani dealerzy i agenci sprzedaży AB SA, ABC Data Ingram Micro, Komsa

Model biznesowy Grupy Maxcom

  • Produkty Maxcom są projektowane i tworzone w Polsce przez wewnętrzny specjalistyczny dział R&D (prowadzący ponad 80 proc. prac rozwojowych), a także przez zewnętrznych wiodących ekspertów w Europie i Chinach,
  • Podążając za ogólnym trendem wiodących firm telekomunikacyjnych na świecie, Spółka zleca produkcję i montaż urządzeń wyspecjalizowanym przedsiębiorstwom w Chinach,
  • Do Polski urządzenia Maxcom są sprowadzane głównie drogą morską (w szczególnych przypadkach lotniczą). Na dalszym etapie dostarczane do odbiorców przy współpracy z firmami spedycyjnymi oraz kurierskimi. Wszystkie operacje transportowe, zarówno do klientów, jak i własne podlegają ubezpieczeniu.

Maxcom oferuje urządzenia w 4 liniach produktowych: comfort, classic, strong oraz smart.