Maxcom S.A. odnotował w pierwszym półroczu 2023 roku wzrost przychodów o 17% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wynik ze sprzedaży natomiast wzrósł odpowiednio o ponad 3.5 mln złotych.
Zasadniczy wpływ na wynik w pierwszym półroczu 2023 roku miał efekt likwidacji spółki zależnej – Wisko Sp. z o.o., który obniżył wynik Maxcom SA o ponad 2.163 tys. złotych (pomimo tego spółka Maxcom S.A. wypracowała dodani wynik z działalności operacyjnej).
Cała grupa kapitałowa Maxcom poprawiła w pierwszej połowie roku wszystkie wskaźniki finansowe. Skrócił się między innymi o 15 dni cykl rotacji zapasów, cykl rotacji zobowiązań o zmniejszył się o 13 dni oraz spadł ogólny wskaźnik zadłużenia.
Na wyraźny wzrost zainteresowania firmą Maxcom wpłynęło rozszerzenie asortymentu o produkty wpisujące się w obowiązujące trendy oraz stanowiące odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. Nowy asortyment dotyczył nie tylko marki własnej, ale również znanych, światowych brandów współpracujących z firmą.
Maxcom stale rozwija swoje portfolio produktowe, aby stawało się coraz bardziej konkurencyjne i dopasowane do zróżnicowanych potrzeb konsumentów. Nowy asortyment dotyczy linii Maxcom, ale również współpracujących z firmą światowych marek, jak Lenovo, amerykański JLab czy iPhone. Produkty Maxcom wpisują się w trend elektromobilności (jak np. hulajnogi elektryczne czy napędy elektryczne Rubbee X), kanony mody (np. edycje limitowane smartwatchy stworzone we współpracy z marką ANIA KRUK oraz designerskie słuchawki marki JLab), kierunek szeroko rozumianego inteligentnego domu (roboty sprzątające czy urządzenia Smart Home) oraz umożliwiające seniorom odnalezienie się w świecie nowych technologii (np. klasyczne telefony z funkcją WhatsApp). Spółka rozwija też ofertę rozwiązań związanych z systemami energii odnawialnej, która opiera się na hurtowej sprzedaży pomp ciepła oraz komponentów związanych z fotowoltaiką.
Zarząd Spółki Maxcom przewiduje dalszy wzrost przychodów Spółki w drugim 2023 roku. Marka utrzymuje pozycję wiodącego dostawcy urządzeń dla krajowych sieci sprzedaży i operatorów komórkowych, w kategoriach telefonów klasycznych oraz dynamicznie zbliża się do czołówki światowych producentów smartwatchy. Systematycznie rośnie także sprzedaż produktów z tych kategorii na rynkach zagranicznych – marka jest już obecna w przeszło 20 krajach, głównie europejskich.