Tychy, 28.09.2018
Informacja prasowa
Maxcom poprawia zyski i rentowność
Maxcom, jeden z czołowych producentów i dystrybutorów telefonów komórkowych
w Europie, wypracował w pierwszym półroczu 2018 roku 4,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto, co oznacza wzrost o 16,7 proc. w ujęciu rok do roku. W analizowanym okresie grupa osiągnęła 45,9 mln zł przychodów.
– Mamy za sobą udany początek roku. Pomimo niewielkiego spadku przychodów udało nam się znacząco poprawić zyski. W ostatnich miesiącach pierwszego półrocza rozpoczęliśmy sprzedaż samrtfonów Meizu, ich większy wpływ na wyniki spółki będzie widoczny w kolejnych kwartałach – mówi Andrzej Wilusz, Wiceprezes Maxcom – Ze względu na sezonowość sprzedaży w branży, historycznie największą wagę w wynikach ma III i IV kwartał. A szczególnie ostatni kwartał roku, który bywa nawet lepszy od całego pierwszego półrocza. Taka sytuacja może mieć miejsce w tym roku – dodaje Wiceprezes.
Zarządu Maxcom podtrzymuje prognozę wyników na 2018 r. Zakłada ona wypracowanie w 2018 r. wyniku EBITDA na poziomie 15,7 mln zł (wzrost ponad 30 % w porównaniu do 2017 r.) oraz zysku netto na poziomie 12,5 mln zł (wzrost ponad 38 % w porównaniu do 2017 r.).
Podstawowe dane finansowe za I pół. 2018 rok
I półrocze 2017 r. |
I półrocze 2018 r. |
Dynamika |
|
Przychody (mln zł) | 48,4 | 45,9 | 94,8% |
Zysk operacyjny (mln zł) | 3,7 | 4,5 | 121,6% |
Marża operacyjna | 7,6% | 9,8% | 128,9% |
Zysk netto (mln zł) | 3,6 | 4,2 | 116,7% |
Marża netto | 7,4% | 9,1% | 123% |
Dynamiczny wzrost zysku z działalności operacyjnej oraz zysku netto to m.in. efekt większej marży realizowanej ze sprzedaży zagranicznej oraz zmniejszenia kosztów działalności operacyjnej Grupy (spadek o 7 proc.).
Biorąc pod uwagę profil działalności Maxcom, wszystkie wskaźniki finansowe Grupy znajdują się na bezpiecznym poziomie.
Maxcom, w pod koniec I pół. 2018 r. został autoryzowanym dystrybutorem smartfonów Meizu w Polsce. Smartfony jednego z największych na świecie producentów, uzupełniają portfolio produktów Maxcom. Spółka swoją ofertę kieruje już do wszystkich grup wiekowych.
– Jeszcze przed końcem roku dostępne będą kolejne modele smartfonów Meizu: 16X, M8, M8 Lite i X8. Są to urządzenia najnowszej generacji, ze stylowym designem i zaskakująco atrakcyjnym stosunkiem jakości do ceny. Obserwujemy duże zainteresowanie i wyczekiwanie na nowości – mówi Arkadiusz Wilusz.
W IV kwartale ruszy też sprzedaż nowych modeli telefonów marki Maxcom klasycznych telefonów z łącznością 4G oraz VoWiFi i VoLTE z oprogramowaniem KaiOS i funkcjami smartfona, m.in. dostępem do aplikacji Facebook, Google Maps, Games.
W IV kwartale ruszy także sprzedaż MAXCOM MS459 HARMONY dedykowanego seniorom z unikalnym na rynku, dostępem do funkcji telefonu z komputera lub innego urządzenia w dowolnym czasie i miejscu.
– Wciąż zwiększamy skalę działalności zarówno poprzez umocnienie pozycji na dotychczasowych rynkach, jak i poprzez wchodzenie na nowe rynki w Europie i poza nią. Oczekujemy, że podjęte działania pozwolą osiągnąć jeden z naszych głównych celi strategicznych jakim jest uzyskanie pozycji lidera w Europie na rynku telefonów komórkowych dla seniorów oraz zbudowanie wiodącej pozycji w Europie w segmencie telefonów klasycznych – mówi Andrzej Wilusz.
***
O Maxcom:
Maxcom posiada ponad 17-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych: telefonów komórkowych, telefonów stacjonarnych oraz elektroniki użytkowej m.in krótkofalówek oraz nawigacji satelitarnych. Grupa działa pod dwiema markami Maxcom oraz budżetowej Maxton.
Maxcom, jest również wyłącznym dystrybutorem smartfonów nowej technologii Meizu w Polsce.
Spółka realizuje sprzedaż poprzez zdywersyfikowane kanały dystrybucji B2B w ponad 20 krajach Europy, w tym m.in. za pośrednictwem czterech głównych operatorów komórkowych w Polsce, kilkunastu operatorów za granicą, sieci handlowych oraz wybranych dealerów
i agentów sprzedaży.
Maxcom w połowie maja został wspólnikiem w Grupie Comtel działającej w branży RTV i AGD. Maxcom kupił od dotychczasowych udziałowców 16 udziałów Comtel Sp. z o.o. stanowiących 32 proc. kapitału i 32 proc. głosów na Zgromadzeniu Wspólników, przystąpił również, w charakterze komandytariusza, do Comtel Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. mającego prawo do udziału w zyskach na poziomie 30 proc.
Kontakt dla mediów:
Ewelina Wójcik
TAILORS Group
tel.: 509 561 774
mail: ewelina@tailorsgroup.pl
Jakub Rutkowski
TAILORS Group
tel.: 603 334 068
mail: jrutkowski@tailorsgroup.pl