Komunikat prasowy
Tychy, 5 września 2018 r.
Rośnie sprzedaż zagraniczna Maxcom
Spółka uruchomiła eksport do Afryki. Telefony Maxcom są już obecne w Maroku i Nigerii, trwające prace mają zaowocować wejściem do kolejnych krajów afrykańskich.
W pierwszym półroczu 2018 r. Maxcom zwiększył sprzedaż i umocnił swoją pozycję na rynkach: włoskim, portugalskim, rumuńskim, słowackim, czeskim, ukraińskim i brytyjskim.
– Wolumeny eksportowe stale rosną, ale z uwagi na rozszerzenie działań Maxcom o dystrybucję smartfonów Meizu w Polsce, wartościowo, nie przekroczą w tym roku 50 proc. sprzedaży – tłumaczy Andrzej Wilusz, wiceprezes Maxcom.
Rozwój na rynkach zagranicznych potwierdza słuszność strategii sprzedażowej Spółki. Sprzedaż zagraniczna rozwija się wszędzie tam gdzie Maxcom jest już obecny oraz przyśpiesza tam gdzie na przełomie 2017-2018 r. zatrudnione zostały własne siły sprzedażowe i marketingowe.
– Na zagraniczne sukcesy Maxcom składa się kilka czynników. Są to dobra jakość produktów Maxcom, odpowiednia cena – dopasowana do lokalnego rynku oraz sprzedaż prowadzona za pomocą lokalnego wsparcia marketingowego – wyjaśnia wiceprezes Andrzej Wilusz.
By zwiększać rozpoznawalność marki na świecie Maxcom bierze udział w najważniejszych targach branżowych.
– Już po raz czwarty prezentujemy flagowe rozwiązana oraz najnowsze produkty Maxcom na największych wystawach branży telekomunikacyjnej dla klientów z Europy – IFA Berlin. Po raz pierwszy z kolei ekspozycję naszych produktów wystawimy podczas targów MWC Americas w Los Angeles. To ważny krok, który pomoże Maxcom nawiązać współpracę z klientami i partnerami biznesowymi z Ameryki Północnej, Południowej oraz Środkowej. Przed Maxcom kolejny krok, chcemy zaistnieć na tamtych rynkach – mówi wiceprezes Andrzej Wilusz.
Podczas targów zaprezentowane zostaną m.in.
O Maxcom:
Maxcom posiada ponad 17-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych: telefonów komórkowych, telefonów stacjonarnych oraz elektroniki użytkowej m.in krótkofalówek oraz nawigacji satelitarnych. Grupa działa pod dwiema markami Maxcom oraz budżetowej Maxton.
Maxcom od połowy 2018 r. jest też oficjalnym i wyłącznym dystrybutorem marki Meizu w Polsce. Smartfony Meizu charakteryzują się lekką, wygodną konstrukcją, wysokiej jakości dźwiękiem, kamerą wysokiej rozdzielczości oraz prostym, eleganckim interfejsem użytkownika, łączącym wydajność, łatwość użycia i funkcjonalność z trwałością.
Spółka realizuje sprzedaż poprzez zdywersyfikowane kanały dystrybucji B2B w ponad 23 krajach Europy, w tym m.in. za pośrednictwem czterech głównych operatorów komórkowych w Polsce, kilkunastu operatorów za granicą, sieci handlowych oraz wybranych dealerów
i agentów sprzedaży.
Kontakt dla mediów:
Ewelina Wójcik
TAILORS Group
tel.: 509 561 774
mail: ewelina@tailorsgroup.pl
Jakub Rutkowski
TAILORS Group
tel.: 603 334 068
mail: jrutkowski@tailorsgroup.pl