Strategia Spółki

Maxcom konsekwentnie buduje pozycję lidera wśród producentów klasycznych telefonów komórkowych. Podstawą strategii Spółki jest dalszy rozwój poprzez umocnienie pozycji na polskim rynku oraz ekspansję na nowe rynki w Europie. Istotnym warunkiem utrzymania dynamicznego rozwoju są inwestycje w zwiększenie popularności wszystkich czterech linii produktowych (comfort, classic, smart i strong).

Spółka wyznaczyła cele strategiczne w kilku obszarach:

  • osiągnięcia pozycji lidera w Europie na rynku telefonów dla seniorów – zarówno w segmencie telefonów klasycznych, jak i smartfonów,
  • zbudowanie wiodącej pozycji w Europie w segmencie telefonów klasycznych z fizyczną klawiaturą,
  • zwiększenia liczby modeli z sektora smart – poprzez wprowadzenie do oferty nowych smartfonów zaprojektowanych z myślą o różnych grupach odbiorców,
  • wzrost sprzedaży klasycznych telefonów komórkowych i smartfonów dedykowanych dla osób uprawiających sporty ekstremalne lub pracujących w uciążliwych warunkach.

Główne działania podejmowane do realizacji strategii:

  • rozszerzenie współpracy z operatorami telefonii komórkowych – czyli dalsza współpraca z operatorami, w których ofercie dostępne są produkty Maxcomu, co daje możliwość wejścia na nowe rynki, na których działa konkretny operator, oraz pozyskanie nowych kontrahentów, w tym lokalnych operatorów w poszczególnych krajach,
  • wzrost rozpoznawalności marki w Europie – m.in. dzięki uczestnictwu w międzynarodowych targach branżowych oraz prowadzeniu działań marketingowych z operatorami i sieciami handlowymi. Głównym celem będzie zwiększenie rozpoznawalności marki i zaprezentowanie jej asortymentu szerszemu gronu odbiorców,
  • pozyskanie nowych partnerów w kanale B2B – obejmie rozpoczęcie współpracy z elektromarketami, sieciami handlowymi i dealerami urządzeń telekomunikacyjnych w Europie,
  • rozszerzenie asortymentu – we wszystkich kategoriach produktowych, w tym m.in. rozwoju linii produktów smart:
    • wprowadzenie do oferty nowych smartfonów (nowoczesny design, funkcjonalność oraz dobrą jakością w przystępnej cenie) będących alternatywą dla popularnych na rynku urządzeń dotykowych,
    • wprowadzenie innowacyjnego smartfona dla seniorów z dedykowanym oprogramowaniem autorskim „Przyjazny Ekran” oraz opaską na rękę z systemem SOS,
  • wprowadzenie do portfolio własnych rozwiązań w urządzeniach do monitoringu dzieci i osób starszych oraz stworzenie nowych kategorii produktowych w obszarze GSM. Kolejnym krokiem będzie rozpoczęcie produkcji akcesoriów do telefonów komórkowych pod własną marką dla telefonów Maxcom oraz urządzeń innych producentów,
  • uruchomienie zagranicznych przedstawicielstw – założenie własnych przedstawicielstw poza granicami Polski wpłynie na przyspieszenie rozwoju na rynkach europejskich.

Od początku działalności Spółka koncentruje się na utrzymaniu wysokiej jakości oferowanych produktów oraz zwiększeniu ich bezawaryjności.