Maxcom

Maxcom jest nowoczesnym, dynamicznie rozwijającym się przedsiębiorstwem. Posiada ponad 17-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych, głównie telefonów komórkowych GSM, aparatów telefonicznych przewodowych i bezprzewodowych, radiotelefonów PMR typu walkie-talkie oraz nawigacji satelitarnych GPS. Oferta firmy została rozszerzona również m.in. o głośniki bezprzewodowe marki własnej Maxton i zegarki oraz opaski sportowe własnej marki FitGo.

Spółka jest jednym z kluczowych graczy w Europie w sprzedaży klasycznych telefonów komórkowych, w szczególności dla seniorów oraz dedykowanych osobom, które uprawiają sporty ekstremalne lub pracują w ciężkich warunkach.

Maxcom, pod koniec I pół. 2018 r. został wyłącznym dystrybutorem smartfonów Meizu w Polsce. Smartfony jednego z największych na świecie producentów, uzupełniają portfolio produktów Maxcom, dzięki czemu swoją ofertę Spółka kieruje już do wszystkich grup wiekowych.

Maxcom w połowie maja 2018 r. został wspólnikiem w Grupie Comtel działającej w branży RTV i AGD. Maxcom kupił od dotychczasowych udziałowców 16 udziałów Comtel Sp. z o.o. stanowiących 32 proc. kapitału i 32 proc. głosów na Zgromadzeniu Wspólników, przystąpił również, w charakterze komandytariusza, do Comtel Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. mającego prawo do udziału w zyskach na poziomie 30 proc.

 

Grupa realizuje sprzedaż poprzez zdywersyfikowane kanały dystrybucji w ponad 20 krajach Europy, w tym m.in. za pośrednictwem czterech głównych operatorów komórkowych w Polsce, kilkunastu operatorów za granicą, sieci handlowych oraz wybranych dealerów i agentów sprzedaży.

Dzięki własnemu działowi badań i rozwoju Maxcom jest w stanie szybko reagować na zmieniające się potrzeby klientów i wprowadzać na rynek nowe modele telefonów.

Zdywersyfikowany kanał dystrybucji i sprzedaży

Maxcom prowadzi sprzedaż głównie do odbiorców biznesowych. Zdywersyfikowane kanały dystrybucji obejmują:

  • operatorów telekomunikacyjnych – m.in. czterech głównych operatorów komórkowych w Polsce oraz kilkunastu operatorów za granicą,
  • sieci handlowe – w tym elektromarkety i markety wielobranżowe w Polsce i za granicą,
  • dealerów i agentów sprzedaży w Polsce i za granicą.

Dodatkowo Maxcom realizuje sprzedaż bezpośrednią do klientów końcowych poprzez własny sklep internetowy oraz inne sklepy internetowe i portale aukcyjne.

POLSKA ZAGRANICA
Operatorzy telekomunikacyjni Orange, Plus, T-Mobile, Play Telemach, Telekom Slovenije, Telenor, Bazile Telecom, T-Mobile, Orange, o2, Velcom
Sieci handlowe Auchan, Selgros, carrefour, Kaufland, Tesco, RTV Euro AGD, Neonet, MediaMarket, Saturn, Partner AGD-RTV, Media Ekspert NAY, Tesco, Electro World, Prisma, Senukai
Wybrani dealerzy i agenci sprzedaży AB SA, ABC Data Ingram Micro, Komsa

Model biznesowy Grupy Maxcom

  • Produkty Maxcom są projektowane i tworzone w Polsce przez wewnętrzny dział R&D, a także przez zewnętrznych ekspertów w Europie i Chinach.
  • Podążając za ogólnym trendem wiodących firm telekomunikacyjnych na świecie Spółka zleca montowanie urządzeń wyspecjalizowanym fabrykom w Chinach.
  • Do Polski telefony są sprowadzane głównie drogą morską, a w szczególnych przypadkach lotniczą.
  • Towary Maxcom sprowadzane są z Chin oraz dostarczane do odbiorców przy współpracy z firmami spedycyjnymi oraz kurierskimi. Wszystkie transporty, zarówno do klientów, jak i własne są ubezpieczone.

Maxcom oferuje urządzenia w 4 liniach produktowych: comfort, classic, strong oraz smart.